onsdag den 5. januar 2011

Dagen derpå, derpå..

Sarah og jeg i lufthavnen - so ready to go! :)
FINALLY ARRIVED AND SURPRISINGLY ALREAYDY UNPACKED!! ;)

- Jeg er lidt stolt over, at jeg rent faktisk allerede har pakket ud! Normalt kunne jeg leve i en kuffert i en uge.....
Anyway.. For at opsummere lidt på de sidste 2 dage i min nye tilværelse i min yndlingsby.. :)

Mandag d. 3:
- 03.45 (fly går 07.20): vækkeur ringer!! ("Morgenmennesket" Christine tænker: Oh crap, just let me sleeeeep!!) Men efter et bad er hun mere frisk og 1 time og 15 min senere sidder hun i bilen med 2 proppede kufferter, der vejer lige præcis hvad de må veje! og tænker: Mand hvor kunne jeg godt sove, men alligevel kan jeg ikk vente til jeg mærker adrenalinen suse igennem kroppen, når flyet accelererer på startbanen. ;)
- 06.15 (fly går 07.20): I lufthavnen: får checket bagage ind.. Siger farvel til familien, masser af kys og kram og nogle enkelte tårer fra mor. :) åhr.. (Jeg savner jer allerede!)
- 06.50 (fly går 07.20): venter på at komme igennem security, tømmer taske for mac, væsker osv..
- 07.00 (fly går stadig 07.20!): endelig igennem security og går straight ahead mod gate C40 - som åbenbart lå irriterende langt væk! Men på vejen skal vi igennem paskontrol!!! - but why now?!
- 07.10 (flyet går stadig 7.20!!! og der er blevet kaldt til flyet over højtalerne!) venter stadig i køen til paskontrol!!
- 07.15 (VI ALDRIG DET FLY, DER GÅR O7.20!!) FINALLY igennem paskontrol og så blev konditionen for alvor sat på prøve, for der var laaaaangt til gaten!
- 07.18 (3 gang sidste udkald til vores fly bliver nævnt over højtaleren): Christine til Sarah (prustende og hivende efter vejret og med hænderne i siden - ergo: Christine er nødt til at komme i form!): "O.. K... Puh.. Vi - nå... ede.. det. Ye..e..eess..!!"
- 07.30: endelig på vej - next stop Gatwaick airport, London! :D

Første overraskelse, da vi lander: INGEN SNE! og da vi kom udenfor, var det jo varmt! dsv. + grader, og jeg har slæbt to vinterjakker med.. foråret kommer sandelig tidligt. ;)

Vi landede 8.15 engelsk tid (jetlag! - not..) og så gik turen ellers stille og roligt med tunge kufferter mod Finchley Road og Danish YWCA.. :) - her ankom vi ca. 30 min efter kontoret var gået til frokost, så vi sad pænt i hall'en og ventede ca. 2 timer på at kunne tjekke ind..
Efter at have smidt kufferterne, skulle vi jo liiige tjekke face og give livstegn fra os, og så snakkede vi lidt med en af Sarah's roomies.
Omkring 17. smuttede vi ud i byen, dvs. tjekkede vores eget lille område ud. Vi har et større center med STORT supermarked (Saintsbury's), en boghandel, en biograf og en masse restauranter! Så der spiste vi en god flødefyldt Pasta Carbonara! :) Mmm!
OG så var vi ellers også trætte, da vi kom hjem! vi sov godt og tungt, men ikk længe.. :(

ps. om aftenen fik jeg af vide hjemmefra, at der havde været bagage-strejke eller noget lignende i kastrup, men det havde ikk berørt vores fly overhovedet og vi kom altså helt fint frem. Jeg siger bare, at Gud er da for nice, sådan at sørge for vi kan komme frem uden problemer! :)

Tirsdag d. 4:
morgenmad mellem 8-9, dvs. man tager lige det samme tøj på som dagen før og så tuller man lige så stille ned i kælderen til køkkenet og spisesalen og snupper noget morgenmad, hvorefter man går op af de mange trapper ( og husker på Ole Henriksen: Det giver faste baller, faste baller...! ;) ) og når man kommer op, kravler man op i sin seng, tænder sin mac, tjekker face, skriver en besked eller to, slukker, tænder sin I-pod og sover 1 time til! - SÅ meget efterskole all over again! :D love it!

Da vi kom ud af fjererne blev kl. også 13, og så smuttede vi ellers til city! Fik lavet et oyster-card til zone 1 og 2, så vi kan køre ubegrænset! :) (111 pund = 969 kr!) Vi tog til Bond Street og gik ud på the famous Oxford Street og gik ind i en masse butikker, og en ting vil jeg sige: UDSALG I LONDON ER FARLIGT! ;) vi holdt os i skindet, men hvor var der mange flotte sko og smykker! Åh.. Men så snuppede vi lige et par lækre parfume-prøver med hjem.. :)
Vi ledte efter en lækker sushi-bar men fandt intet, der ikk var mega dyrt, så vi endte på MacD.. Not the most wanted, but at the time definitely the most needed! ;)
Om aftenen var vi nogle piger, der så Inception nede i stuen og ellers var det bare på hovedet i seng..

Idag, onsdag d. 5. har vi lavet en to-do-list over hvad vi skal nå idag!
- Søge job
- tilmelde os læge
- finde ud af skatteregler
- og så kan man vel altid nå en smut i byen.. ;)

Vi har snakket med nogle piger, der siger at det er rigtig nemt at finde job, og har anbefalet en god hjemmeside og derudover bare sagt at vi skal komme igang med at søge, for ellers kommer man hurtigt til at sumpe rundt og savne dem derhjemme lidt for meget.. - en alm. arbejdsuge er 42 timer. fordelt på mandag-lørdag og måske en fridag i løbet af uge.. og mindstelønnen er 4.85 = pt. 42, 35 kr! ja ja.. det skal nok gå. :)

Men nu er der snart frokost - med RUGBRØD! YES! :D

Catch up with you lateeeer!

xoxo, Christine.

ps. tjek face for billeder snart.. :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar